پرسش و پاسخ 2

در این دسته به چاپ رسیده است اخبار

تاریخ چاپ  

باز هم یک پرسش و یک پاسخ 

نخست پرسش :
"سلام و عرض ادب . میدونید هر چه فکر میکنم چطور ممکنه یه ملت با سابقه ی درخشان تمدن و فرهنگ چطور ممکنه با این سرعت و بر اثر یک خطای سهوی (انقلاب اشتباه ) به چنین سرنوشت عجیب و توجیه ناپذیری گرفتار بشه که از هر سو تحت فشار و نابسامانی بشه , آیا سرنوشت برامون چنین رقم زده بود؟ آیا به دست خودمون سرنوشتمونو تغییر دادیم؟ مردم ایران گیچ و منگند سالهاست….چه عمری بود خدایا"
 
و پاسخی کوتاه :
با سلام
بله ، دو پرسش به هم مربوط است، چرا به اینجا رسیده ایم؟ چگونه خود را نجات دهیم؟
اشراف به این دو پرسش خود نخستین گام است. سپس با بررسی، پژوهش، جستجو، بحث و گفتگو، پند آموزی از تاریخ انسان و تمدن او، و دامن زدن به آتش اشتیاق فهم، هم پرسش هایمان را ژرف تر می کنیم و هم پاسخ ها را دقیق تر. تنها سم مهلک بر ضد تلاش در دستیابی به راه حلی مناسب در طول زمان ، ناامیدی و تسلیم و افسردگی و درخور فرو رفتن و دست از تلاش برداشتن است.
هر حرکت کوچک هر شهروند ایران عزیز در راه روشن سازی و روشن شدن به حساب می آید و هر دقیقه فرو رفتن در آه و افسوس بر چرا اینگونه شد، تلف شدن توان جمعی ماست. این نه نخستین بار و نه آخرین بار است که مردم ‌ایران عزیز در شرایط مشکل و درد آور و زندگی بسیار سخت هر روزه قرار دارند. فراموش نکنیم که ما ملت بزرگی با فرهنگی بسیار قدیمی ، پر بار و نادر هستیم ، چرا که هم شکست های بزرگ داشته ایم و هم پیروزی های بزرگ.
از همه عزیزان انتظار می رود که هم خود را آماده ادامه تلاش کنند و هم دیگران را ترغیب به ادامه کنند.
فراموش نکنیم:
پایان شب سیه ، سپید است.
حسن مکارمی
( ..که تقویت نهاد های جامعه مدنی, در هر کجا و در هر زمان در طولانی مدت بدون هیچ شکی پاسخگوست. از به هم پیوستگی نهاد های جامعه مدنی می توان به مردم سالاری رسید نه برعکس. در مقالات گوناگونی تا کنون این مفاهیم را شکافته ام , به تارنما سری بزنید: www.makaremi.com www.makaremi.net )
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور
گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن
چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان غم مخور
دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت
دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور
گر چه منزل بس خطرناک است و مقصد بس بعید
هیچ راهی نیست کان را نیست پایان غم مخور
#حسن_مکارمی hassan_makaremi#